CİNSEL TERAPİ

Cinsel Saplantı Bozuklukları

Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı DSM -5’e göre cinsel saplantı bozukluğu ya da cinsel sapmalar davranışsal olarak dışa vurulmuş olağandışı cinsel fantezi veya dürtüleri ifade etmektedir. Cinsel saplantılı bireyler toplum genelinde normalde erotik olarak nitelendirilen uyarılara tepki vermezken, kendilerine özgü uyarılar ya da eylemlerden etkilenirler.

Cinsel Terapi

Cinselliğe bakıştaki değişim ve gelişime paralel olarak, cinsel terapiler önem kazanmıştır.

Cinsel Bozukluklarda Çiftlerin Terapisi

Bireysel cinsel terapilerde, şahsın doğrudan cinsel belirtilerini düzeltmeye yönelik ortalama 10-20 seanslık tedaviler uygulanır. Burada terapinin genel çerçevesinde cinsel eğitim ve destek, cinsel endişe ve mitlerin tartışılması ve başarısız ve yıkıcı davranışların düzeltilmesine yönelik ev ödevlerinin verilmesi ve uygulanması vardır.

Cinsel İşlev Bozukluklarında Bilişsel-Davranışçı Terapi

Günümüzde cinsel işlev bozukluklarının tedavisinde en yaygın yöntem bilişsel-davranışçı terapilerdir. Cinsel işlev bozukluğu, kişinin cinsel ilişkide bulunmasını engelleyen fonksiyon bozukluğu olarak tanımlanır.

Vajinismus Tedavisi

Vajinismus cinsel eğitimsizliğin, kadınların kendi cinsel organlarını tanımamalarının, cinsellikteki tabuların ve bekâret kavramına verilen abartılı önemin en büyük rolü oynadığı toplumsal bir sorunumuzdur.

Kadınlarda Orgazm Bozukluklarında Grup Terapisi

Cinsel sorunların tedavisinde son yılların yükselen trendi grup içinde tedavi yaklaşımlarıdır. Grupla tedaviler daha çok eşi olmayanlar için başlatılmış olmakla birlikte her tür hasta için terapistlerden rağbet görür hale gelmiştir.

Cinsel Terapi ile Sertleşme Bozukluğu Tedavisi

Amerika Birleşik Devletlerinde yapılan çalışmalarda son şeklini alan cinsel terapiler, günümüzde yaygın anlamda cinsel sorunları olan çiftlere uygulanan kognitif davranış terapileridir.

Vajinismusun Nedenleri

Cinsel işlevler genelde fiziksel ve psikolojik etkenlerin rol oynadığı çoklu karmaşık ilişkilerden etkilenmektedir. Birçok vakada birden fazla etken rol oynar.

Hiperseksüalite (Seks Düşkünlüğü) ve Seks Bağımlılığı

Tüm zamanını ve enerjisini cinsellik için tüketen, sek yapma dürtüsünü frenleyemeyen kişiler seks düşkünü olarak ifade edilebilir.

Cinsiyetinden Hoşnutsuzluk

Daha önceden cinsel kimlik bozukluğu olarak tanımlanmış bulunan cinsiyetinden hoşnutsuzluk (cinsiyet disforisi) ilk kez DSM-5’ te (Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatiksel El Kitabı) psikiyatri literatürüne girmiştir.

Cinsel Fonksiyon Bozukluklarının Psikolojik Nedenleri

Cinsel işlev bozukluklarında psikojenik ve organik nedenler çok yakın bir ilişki içindedir ve sınırları net olarak çizmek zordur. Fakat hangi nedenle olursa olsun, cinsel sorunlarda psikiyatrinin rolü ön plandadır. Organik sebepli cinsel işlev bozukluğu saptanan kişilerin %30-50’sinde psikolojik bir rahatsızlığın da eşlik ettiği bilinmektedir. Bu nedenle cinsel sorunu olan birey ve çiftlerin problemlerinin çözümünde jinekoloji, üroloji, endokrinoloji, psikiyatri gibi farklı disiplinler birbirlerinin seçeneği olarak değil birbirlerinin tamamlayıcısı olmalıdır.

Erken Boşalma ve Tedavisi

Neden erken boşalıyorum, erken boşalma nedenleri, erken boşalan erkek ne yapmalı, erken boşalan erkek hangi doktora gitmeli, erken boşalma tedavisi nedir soruları birçok erkeğin yanıt aradığı cinsel problemlerdendir.